De bevlogenheid van onze docenten is cruciaal om de passie voor muziek over te brengen op kinderen. We willen het vertrouwen geven aan ieder kind, zodat iedereen 110% uit zichzelf kan halen. Hallo Muziek wil de kinderen laten groeien door de muzieklessen.

Hallo Muziek werkt met een divers team aan docenten, met ieder zijn/haar eigen specialisatie. Het is belangrijk dat er een juiste chemie ontstaat tussen de vakdocent en de school. Bij het indelen van de vakdocenten wordt hier bewust over nagedacht. 

Hallo Muziek vindt het belangrijk dat een kind zich op zijn/haar eigen tempo ontwikkelt. Gedurende de voortgang in het curriculum worden de kinderen niet beoordeeld met cijfers.

Hallo Muziek haalt veel inspiratie uit  het internationale werkveld. In landen als Engeland, Schotland, maar ook Hongarije is er veel aandacht voor muziekeducatie. Wij volgen deze internationale ontwikkelingen, laten ons inspireren om nieuwe kennis te vervaardigen  en brengen waar nodig aanpassingen in ons curriculum aan. Hallo Muziek vindt het belangrijk dynamisch te opereren.

De Hallo Muziek docenten hebben het vermogen om de muziekles zowel didactisch als pedagogisch zelfstandig te leiden. Dit geeft ruimte voor de leerkracht om zich te richten op andere taken tijdens de muziekles.

De artistieke coördinatoren van Hallo Muziek wonen regelmatig een muziekles bij. Samen met de schoolleiding hebben we twee keer per jaar een evaluatie. Hierdoor is er een goede kwaliteitsbewaking.

In het curriculum van Hallo Muziek gaan ambachtelijke en creatieve vaardigheden hand in hand.